Andrea Centeno
Andrea Centeno

CAT

Evolució de una Cultura Visual

La interfície dins d ' una metafora en el temps

La musica, els vídeos i el text amb un codis que moldava la manera en que l’usuari
veu el propi ordenador apareix la interfície amb un ordenador. Hi han diferents
tipus de interfícies que amb el temps estan evolucionant i encara seguiran
evolucionant. La primera d’elles es la interfície gràfica, la interfície del contingut, la
interfície cultural , interfície generalista i la interfície del usuari i l’ordenador.
Quan l’ordenador comença a recaptar aplicacions molt diferents d’entrades i de
manipulacions de dades culturals, les interfícies encara es basen en les velles
metàfores i gramàtiques de funcionament com seria la opció de copiar, pegar i borrar
però aquesta és una de les eines més importants per al servei del processament de text
i d’imatges des de el meu punt de vista, i de tots els arxius de l’ordenador en general
juntament amb la interfície de l’usuari amb els seus menús jeràrquics i la metàfora
del ús del escriptori de Macintosh . Però Lev Manovich nomena al llibre una cita que
diu : “... les interfícies d’usuari són com si fossin uns camaleons que segueixen canviant
d’aparença, a resposta a com s’utilitzen els ordenadors en un moment donat... ” ( pàg.
141, 142) referint-se que les interfícies tinguessin la necessitat de canviar mentre que
aquest canvi es produeix mitjançat la fusió de la coherència i la originalitat que s’hi
vulgui crear i programar aquestes interfícies culturals. Jo penso que realment les
interfícies importants o que més ens valguin llegibles poder navegar i ens ajudin amb
menys elements complexos son les que tindrien que perdurar com per exemple les
interfícies culturals i les interfícies generalistes , menys les gràfiques que encara tenen
que evolucionar més ja que la realitat virtual i la simulació esta present en els dies
d’abui.

 

La evolució del Software i l’Automatització a sigut capaç de crear nous dispositius
multimèdia i crear un desenvolupament dels mitjans de la comunicació en l’àmbit del
cinema, de la fotografia i del vídeo amb una tecnologia i una capacitat tècnica i
estètica. A partir de les alteracions que sorgeixen molts dels Softwares com en el cas
del videojoc juga un gran paper ja que permet la interactua cio del propi usuari com a
“creador de joc” . Programes de animació 3D i modelatge, els filtres i les aplicacions
als programes estan creixent i també creixen les possibilitats per a crear diferents
objectes o formes que comparteixen composicions molt diferents. Per exemple el
programa de Adobe Photoshop en menys de 10 anys ha tret quasi be més de 3
versions en el seu pack de CS. Ara mateix la majoria de gent com per exemple en el
camp de la fotografia i de la imatge es possible tractar imatges amb les filtres,
pluguins i fins i tot instal·lant nous filtres al programa i això ens permeten més
varietat de modificacions per a la imatge i poder també aconseguir un curt de
imatges consecutives creant una petita edició de vídeo amb el mateix Photoshop
gràcies a les interfícies, les operacions i les aplicacions que ens envolten dins de un
procés fàcil per a l’aprenentatge i per utilitzar-l’os. Però tota aquesta tecnologia tan
fàcil de usar-se, estan posant les coses molt fàcils a la gent amateur, ja que ara
qualsevol persona esta a l’abast d’aquests materials i als tutories d’aprenentatge. En
un futur no molt llunya podrien sorgir diferents operacions automàtiques dins dels
programes perquè encara tinguessin més aplicacions i a l’hora de treballar tot fos mes
fàcil, que programes que necessitem fons numèriques i càlculs, ho fes tot
automàticament, i que a la hora de crear una pagina web, el programa et donges la
possibilitat d’escriure paràgrafs i paraules sense ser necessari tanta simbologia.

 

 

Andrea Centeno

fotografiacreativa en redes sociales

Contacto

FotografiaCreativa

 

 

formulario de contacto.

Versión para imprimir Versión para imprimir | Mapa del sitio
Andrea Centeno Burriel © fotografiacreativa